• Home
  • Popularne pytania

System FALA

System FALA jest narzędziem do planowania podróży oraz płacenia za przejazdy w transporcie publicznym na terenie województwa pomorskiego. Funkcjonuje w komunikacji miejskiej w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Lęborku, Pucku, Władysławowie, Słupsku oraz w Chojnicach, a wkrótce także na terenie całego województwa w zakresie kolejowym. System FALA to zestaw narzędzi do zakupu biletu, z których może skorzystać praktycznie każdy, zarówno mieszkańcy województwa jak i turyści, niezależnie od tego czy posiadają konta w Systemie FALA czy też nie. Dzięki FALI za przejazdy u różnych przewoźników i organizatorów transportu można zapłacić poprzez jeden System (aplikacją Systemu FALA, kartą FALA czy własną kartą płatniczą). Więcej informacji dostępnych jest na www.systemfala.pl 
Tak, nowe karty również będą umożliwiać korzystanie z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską w Gdańsku osobom do tego uprawnionym. Dodatkowo pozwolą na zakup biletów w innych miastach w województwie pomorskim, w których funkcjonuje system FALA, a wkrótce także na kolei.
Nie, wystarczy zwykła Karta Mieszkańca lub aplikacja Jestem z Gdańska. Zasady działania pakietu bezpłatnych przejazdów dla osób uprawnionych nie zmieniają się.
Nie, wystarczy aplikacja Jestem z Gdańska, która na terenie Gdańska oferuje pełną funkcjonalność Karty Mieszkańca z obsługą komunikacji miejskiej w ramach Systemu FALA. Natomiast nowa Karta Mieszkańca z obsługą systemu FALA (nowa plastikowa karta) pozwoli także na zakup biletów komunikacji miejskiej w innych miastach w województwie pomorskim, w których ten system funkcjonuje, a wkrótce także biletów kolejowych w całym województwie.
Nie, możesz zamówić nową kartę z obsługą Systemu FALA, ale nie musisz oddawać Twojej obecnej karty.
Nie, nie ma takiej możliwości. Karty są wysyłane pocztą na adres wskazany w koncie Karty Mieszkańca.
Tak, aby móc zakupić bilet konieczne jest wcześniejsze dodanie pakietu mieszkańca na dany rok kalendarzowy.
Nie, karta jest tylko w jednej wersji, natomiast podczas dodawania pakietu "Połącz konto z Systemem FALA" istnieje możliwość wybrania wariantu ulgowego, wskazania podstawy uprawnienia do biletu ulgowego i dołączenia skanu lub zdjęcia odpowiedniego dokumentu uprawniającego do ulgi.
Tak, pod warunkiem że kupisz przez Kartę Mieszkańca imienny bilet okresowy na komunikację miejską w Gdańsku w Systemie FALA. Oferta ta nie dotyczy biletów na okaziciela i biletów 24-godzinnych. Więcej informacji można znaleźć tutaj.
Zazwyczaj karta jest wysyłana w ciągu 2-3 dni roboczych, ale w przypadku dużej liczby zamówień, okres ten może ulec wydłużeniu.
Przede wszystkim należy mieć ważny pakiet mieszkańca na dany rok kalendarzowy - dodaj go, zanim podejmiesz dalsze kroki. Następnie po zalogowaniu do konta w Karcie Mieszkańca należy dodać pakiet o nazwie "System FALA". Do wyboru są dwie opcje, każda w wariancie normalnym i ulgowym: zamówienie nowej karty oraz korzystanie tylko z aplikacji Jestem z Gdańska. Zamówienie karty powoduje automatyczne założenie konta w Systemie FALA oraz zamówienie plastikowej karty, jej produkcję i wysyłkę pocztą na adres użytkownika podany w systemie Karty Mieszkańca (otrzymanie karty będzie też oznaczać dostęp do oferty Systemu FALA z poziomu aplikacji Jestem z Gdańska dla osoby zamawiającej kartę). Wybranie opcji samej aplikacji oznacza natychmiastowy dostęp do oferty Systemu FALA bez zamawiania plastikowej karty. Jeśli zostanie wybrany wariant ulgowy którejkolwiek z powyższej opcji, należy w kolejnym kroku wybrać podstawę ulgi i załączyć skan lub zdjęcie ważnego dokumentu ją potwierdzającego, a następnie poczekać na rozpatrzenie wniosku.

W przypadku zamówienia nowej karty, po jej otrzymaniu wymagana jest aktywacja. W tym celu należy zalogować się do konta Karty Mieszkańca, przejść do sekcji "Identyfikatory", kliknąć "Dodaj nowy identyfikator", jako rodzaj wybrać "Karta Mieszkańca z obsługą Fala", wprowadzić i powtórzyć numer otrzymanej karty i kliknąć "Dodaj" - karta zostanie w tym momencie w aktywowana.

W razie pytań skontaktuj się bezpośrednio z infolinią FALA (+48 585 733 585 poniedziałek-piątek godz. 8:00-20:00 i sobota godz. 8:00-16:00, info@systemfala.pl).
Na chwilę obecną nic nie trzeba robić, bilety z dotychczasowej oferty ZTM w Gdańsku nadal można kupować w aplikacji Jestem z Gdańska. Tym niemniej zachęcamy, aby już teraz założyć konto w Systemie FALA i poznać jego możliwości.
Na chwilę obecną nie jest to konieczne, natomiast zachęcamy, aby zamówić nową kartę już teraz i poznać możliwości Systemu FALA.
Nie, wystarczą dotychczasowe karty ze zdjęciem lub aplikacja Jestem z Gdańska. Zachęcamy, aby zamówić nowe karty w przypadku chęci korzystania z możliwości Systemu FALA w transporcie publicznym w innych miastach lub na kolei w całym województwie.
Po pomyślnym złożeniu wniosku przez system Karty Mieszkańca nowa karta zostanie wyprodukowana i wysłana pocztą na adres wskazany w koncie Karty Mieszkańca. Ważne jest, aby był to adres, z którego masz możliwość odbioru przesyłki.

Potrzebujesz Pomocy?



+48 58 300 06 59
pon-pt: 09:00 - 17:00