Pobierz aplikację
apple app store google play store huwaweii app gallery
  • Home
  • Popularne pytania

System FALA

System FALA jest narzędziem do planowania podróży oraz płacenia za przejazdy w transporcie publicznym na terenie województwa pomorskiego. Z systemu może skorzystać praktycznie każdy, zarówno mieszkańcy województwa jak i turyści, niezależnie od tego czy posiadają konta w systemie FALA czy też nie. Więcej informacji dostępnych jest na www.systemfala.pl 
Nie, wystarczy dotychczasowa Karta Mieszkańca lub aplikacja Jestem z Gdańska. Zasady działania pakietu bezpłatnych przejazdów dla osób uprawnionych nie zmieniają się.
Jeśli zamierzasz korzystać z plastikowej karty, musisz zamówić nową Kartę Mieszkańca z obsługą Systemu FALA.
W tym celu:
  • Dodaj pakiet Bilety komunikacji miejskiej - System FALA w wariancie z zamówieniem karty.
  • Wybierz wariant Karty (normalny lub ulgowy).

Zamówiona Karta Mieszkańca z obsługą Systemu FALA zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w koncie Karty Mieszkańca.
Przed zamówieniem Karty upewnij się, że adres dodany do Twojego konta jest aktualny.
  • Adres możesz sprawdzić w szczegółach swojego profilu w aplikacji lub po zalogowaniu do konta na portalu.


Jeśli zamierzasz korzystać z aplikacji Jestem z Gdańska, nie musisz zamawiać nowej Karty Mieszkańca.
  • Dodaj pakiet Bilety komunikacji miejskiej - System FALA w wariancie tylko z aplikacją.

 
Nie. Karta Mieszkańca nie działa na okaziciela. Nie można także za jej pomocą kupić biletu na okaziciela.
Tak, zamówienie Karty jest bezpłatne. Karta zostanie dostarczona pocztą na adres zamieszkania dodany do Twojego konta Karty Mieszkańca - zanim złożysz zamówienie upewnij się, że jest aktualny. Adres możesz sprawdzić w szczegółach Twojego profilu w aplikacji lub po zalogowaniu do konta na portalu.
Nie, karta jest tylko w jednej wersji, natomiast podczas dodawania pakietu Bilety komunikacji miejskiej - System FALA istnieje możliwość wybrania wariantu ulgowego, wskazania podstawy uprawnienia do biletu ulgowego i dołączenia skanu lub zdjęcia odpowiedniego dokumentu uprawniającego do ulgi. Jeśli wybierzesz wariant ulgowy, pamiętaj, że weryfikacja wniosku zajmuje do 5 dni roboczych.
Nie. Możesz zamówić Kartę Mieszkańca z obsługą Systemu FALA, ale nie musisz oddawać obecnej karty. Twoja dotychczasowa Karta Mieszkańca nadal pozwala Ci na korzystanie, np. z bezpłatnych biletów wstępu do gdańskich atrakcji.
Nie, nie ma takiej możliwości. Karty Mieszkańca z obsługą Systemu FALA są wysyłane pocztą na adres wskazany w koncie Karty Mieszkańca. Przed zamówieniem Karty upewnij się, że adres dodany do Twojego konta jest aktualny. Adres możesz sprawdzić w szczegółach Twojego profilu w aplikacji lub po zalogowaniu do konta na portalu.
Tak, aby móc zakupić bilet konieczne jest wcześniejsze dodanie pakietu mieszkańca na dany rok kalendarzowy.
Dotychczasowe karty ze zdjęciem stracą funkcje związane z zakupem biletów okresowych w dniu 31.05.2025. Zachęcamy, by nie odkładać zamówienia nowej Karty na ostatnią chwilę. Pamiętaj, że Karta zostanie dostarczona na adres dodany do Twojego konta Karty Mieszkańca - zanim złożysz zamówienie upewnij się, że jest aktualny. Adres możesz sprawdzić w szczegółach Twojego profilu w aplikacji lub po zalogowaniu do konta na portalu.
Zazwyczaj karta jest wysyłana w ciągu 2-3 dni roboczych, ale w przypadku dużej liczby zamówień, okres ten może ulec wydłużeniu. Zachęcamy, by jak najszybciej zamówić nową Kartę.
Podczas kontroli biletowej należy przedstawić swoją Kartę Mieszkańca z obsługą Systemu FALA lub aplikację Jestem z Gdańska. Jeżeli korzystasz z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską na podstawie pakietu bezpłatnych przejazdów, pakietu dostępności lub Dużej Gdańskiej Rodziny, do kontroli biletowej możesz okazać aplikację Jestem z Gdańska lub taką kartę, jaką okazywałeś/aś do tej pory. Pamiętaj, że po 31.05.2025 dotychczasowe Karty Mieszkańca ze zdjęciem stracą funkcje związane z zakupem biletów okresowych.
Tak. Bonus dotyczący bezpłatnych przejazdów SKM/PKM/POLREGIO w granicach Gdańska przysługuje tylko użytkownikom Gdańskiej Karty Mieszkańca i nie zostanie zniesiony. Pamiętaj jednak, że warunkiem korzystania z tej oferty jest zakup biletu okresowego ZTM obowiązującego w granicach Gdańska, a do tego niezbędne jest dodanie pakietu Bilety komunikacji miejskiej - System FALA. Podczas kontroli biletowej w pociągach SKM/PKM/POLREGIO należy okazać Kartę Mieszkańca z obsługą Systemu FALA lub aplikację Jestem z Gdańska.
Tak. Jeśli kupujesz bilety okresowe poprzez aplikację Jestem z Gdańska, powinieneś do 31.05.2025 r. złożyć wniosek o pakiet Bilety komunikacji miejskiej - System FALA. Pakiet jest bezpłatny i w przypadku wariantu normalnego nie wymaga przedstawiania dodatkowych dokumentów. Jeśli wybierzesz wariant ulgowy, wymagane będzie dodanie dokumentu uprawniającego do ulgi - pamiętaj, że weryfikacja wniosku zajmuje do 5 dni roboczych.
Tak. Otrzymaną Kartę Mieszkańca z obsługą Systemu FALA należy aktywować:
 
  • zaloguj się do swojego konta na www.jestemzgdanska.pl
  • przejdź do sekcji Identyfikatory
  • kliknij Dodaj nowy identyfikator, jako rodzaj wybierz Karta Mieszkańca z obsługą Fala
  • wprowadź i powtórz numer otrzymanej karty
  • kliknij Dodaj

Pamiętaj również o dodaniu pakietu mieszkańca 2025, jeśli jeszcze tego nie robiłeś.
 
Nie. Jeśli jednak chcesz kupować bilety okresowe poprzez kanały Karty Mieszkańca, powinieneś do 31.05.2025 r. zamówić Kartę Mieszkańca z obsługą Systemu FALA lub w aplikacji Jestem z Gdańska dodać pakiet Bilety komunikacji miejskiej - System FALA.