FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Aplikacja mobilna

Aplikacja Jestem z Gdańska pozwala na korzystanie z funkcjonalności Karty Mieszkańca, dlatego nie ma potrzeby posiadania plastikowej wersji Karty Mieszkańca.

Uwaga! Jeśli chcesz doładowywać imienne bilety okresowe ZTM na swoją Kartę Mieszkańca, pamiętaj, że do kontroli biletowej konieczne będzie okazanie plastikowej Karty Mieszkańca ze zdjęciem.
Podczas kontroli biletowej można okazywać bilet w aplikacji Jestem z Gdańska. Aby bilet był widoczny w aplikacji, powinien zostać zakupiony poprzez system Gdańskiej Karty Mieszkańca, tzn. portal www.jestemzgdanska.pl po zalogowaniu się na swoje konto, aplikację Jestem z Gdańska lub w Centrum Obsługi przy al. Grunwaldzkiej 148. Więcej o tym piszemy tutaj.
Aplikacja Jestem z Gdańska pozwala na korzystanie z pakietu bezpłatnych przejazdów dzieciom i młodzieży posiadającym zweryfikowaną Kartę Mieszkańca z pakietem bezpłatnych przejazdów. Wystarczy, że w czasie kontroli biletowej dziecko zaloguje się na swoje konto i pokaże kod kreskowy, który wyświetli się na pierwszej stronie. 

Do aplikacji zalogować się może dziecko, które do swojego konta ma dodany adres e-mail. Jeśli chcesz, by Twoje dziecko mogło zalogować się do swojego konta w aplikacji, dodaj do jego konta jego osobisty adres e-mail. Aby to zrobić, prosimy o kontakt z infolinią Gdańskiej Karty Mieszkańca (+48 58 300 06 59 infolinia czynna od 08:00 do 18:00 od pon. do pt.), wysłanie wiadomości na adres karta@jestemzgdanska.pl lub udanie się do Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148.
Aplikacja Jestem z Gdańska stanowi rodzaj nośnika, który uprawnia do podróżowania komunikacją miejską i jako taka powinna posiadać zdjęcie umożliwiające identyfikację podróżującego. Jeśli korzystasz z komunikacji miejskiej i planujesz zakup imiennych biletów okresowych poprzez aplikację Jestem z Gdańska, a do tej pory nie dodałeś zdjęcia do swojego profilu, zrób to przed zakupem biletu. Zdjęcie dodasz po zalogowaniu się na swoje konto na www.jestemzgdanska.pl lub w Centrum Obsługi przy al. Grunwaldzkiej 148 (prosimy o zabranie papierowej wersji zdjęcia). Dodawane zdjęcie powinno spełniać wymogi zdjęć do dowodów osobistych. Zdjęcie nie powinno być mniejsze niż 300 pikseli.
Aplikacja Jestem z Gdańska pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Karty Mieszkańca, w tym z pakietu bezpłatnych przejazdów (dotyczy tylko dzieci i młodzieży posiadających zweryfikowaną Kartę Mieszkańca z pakietem bezpłatnych przejazdów). 

Co zyskujesz dzięki aplikacji:
- aplikacja zastępuje fizyczną wersję Karty Mieszkańca,
- na jej podstawie można skorzystać z uprawnień i zniżek,
- pozwala na łatwe logowanie się na konto i przegląd swojego profilu,
- ułatwia zarządzanie profilem rodziny,
- przyspiesza wyszukiwanie aktualności i wydarzeń dotyczących Karty Mieszkańca,
- umożliwia mobilny dostęp do aktualności i wydarzeń dotyczących Gdańska.
Aby przejść na konto innego członka rodziny, należy po zalogowaniu się do aplikacji kliknąć w prostokąt z imieniem, znajdujący się w prawym górnym rogu, a następnie wybrać imię członka rodziny, do konta którego mamy dostęp. Dostęp do kont wszystkich członków rodziny ma tylko administrator konta rodziny (jedna z osób dorosłych, będących członkiem rodziny).
Aby skorzystać z bezpłatnych wejść/rabatów poprzez aplikację należy zalogować się na swoje konto w aplikacji. Po zalogowaniu wyświetlą się Twoje dane wraz z kodem kreskowym, który należy pokazać obsłudze danego punktu.
Login i hasło do aplikacji jest takie samo, jak to do konta na stronie www.jestemzgdanska.pl Jeśli mimo to Twój login i hasło w aplikacji nie działają, przejdź procedurę zmiany hasła i postępuj następująco:

1. Otwórz swoją aplikację Karty Mieszkańca
2. Kliknij w przycisk Nie pamiętam hasła.
3. Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Kliknij w link Resetuj hasło. Uwaga! Jeśli wiadomość z linkiem do Ciebie nie dotarła, prosimy o sprawdzenie skrzynki Spam.
4. Wpisz nowe hasło i kliknij w przycisk Ustaw i przejdź do panelu. Pamiętaj, że hasło musi się składać z minimum 8 znaków, przynajmniej 1 wielkiej i małej litery oraz znaku specjalnego (np. !,?)

Gotowe! Loginem jest adres e-mail, który podałeś podczas zakładania konta, a hasłem hasło, które właśnie ustawiłeś.
Nie, bilet nie będzie widoczny w aplikacji Jestem z Gdańska. Podczas kontroli biletowej nie należy przedstawiać w aplikacji biletu zakupionego poza systemem Gdańskiej Karty Mieszkańca (np. w biletomacie), ponieważ dla kontrolera jest on niewidoczny, co stanowi podstawę do wystawienia mandatu. Tak zakupiony bilet należy przedstawiać okazując plastikową wersję Karty Mieszkańca ze zdjęciem.
Tak, bilet będzie widoczny na Karcie Mieszkańca ze zdjęciem.

Ważne! Bilet nie jest widoczny na Karcie Mieszkańca ze zdjęciem tylko w jednym wypadku: jeśli najpierw kupiłeś bilet w aplikacji Jestem z Gdańska, a dopiero potem złożyłeś wniosek o Kartę Mieszkańca ze zdjęciem. W takim wypadku dopiero kolejny zakupiony bilet będzie widoczny w aplikacji.
Aplikację Jestem z Gdańska, która jest aplikacją Gdańskiej Karty Mieszkańca, możesz pobrać wchodząc w Sklep Play i wpisując w wyszukiwarkę hasło Jestem z Gdańska. Następnie klikasz Zainstaluj - aplikacja zostanie zainstalowana na Twoim telefonie.

Możesz też pobrać aplikację korzystając z:
- dla telefonów z Androidem: TUTAJ
- dla telefonów z iOS: TUTAJ

Potrzebujesz Pomocy?



+48 58 300 06 59
pon-pt: 09:00 - 17:00