Już nie ma dzikich plaż. Marketing w dawnych kurortach

  • Home
  • Wydarzenia
  • Już nie ma dzikich plaż. Marketing w dawnych kurortach
Jak dawniej wyglądały kampanie reklamowe? Od kiedy możemy mówić o profesjonalnej strategii promocyjnej nadmorskich miejscowości? Czy współczesne media, takie jak np. radio, znacząco wpłynęły na kreowanie wizerunku kąpielisk przed 1945 r.? Na te oraz inne pytanie z zakresu marketingu w dawnych kurortach porozmawiają dr Aneta Kwiatkowska z PAN Biblioteki Gdańskiej, oraz Karolina Babicz-Kaczmarek, Dyrektorka Muzeum Sopotu.


Rozmowa poświęcona będzie nie tylko niegdysiejszym działaniom marketingowym Brzeźna czy innych kurortów nad Zatoką Gdańską, ale też całego Gdańska czy nawet Kaszub jako atrakcji wypoczynkowych na Pomorzu Gdańskim. Dawne broszury, foldery czy plakaty reklamujące nadmorskie miejscowości pozwolą na prześledzenie, w jaki sposób zmieniają się trendy w marketingu. Dowiecie się też, kto odpowiadał za promocję i budowanie wizerunku kąpielisk w oczach turystów, i jak wpływało to na codzienne życie mieszkańców tych miejscowości.

Spotkanie odbędzie się na poddaszu Domu Zdrojowego w Brzeźnie 14 czerwca o godz. 18:00. Wstęp jest wolny, a rozmowa będzie również transmitowana w mediach społecznościowych Hevelianum.
 
  • Karolina Babicz-Kaczmarek - jest historyczką, od początku swojej kariery zawodowej związana z Muzeum Sopotu, którym kieruje jako dyrektorka od 2018 r.
 
  • dr Aneta Kwiatkowska - pracuje w Państwowej Akademii Nauk (PAN) Bibliotece Gdańskiej, gdzie zajmuje się dokumentami życia społecznego. W swych badaniach próbuje łączyć wiedzę historyczną, bibliologiczną i językoznawczą, jak przystało na historyka, bibliotekarza oraz językoznawcę. 

Prowadzenie:
 
  • dr Jan Daniluk - jest historykiem i pełnomocnikiem dyrektora Hevelianum ds. historii i dziedzictwa kulturowego. Wcześniej pracował m.in. na Uniwersytecie Gdańskim oraz w Dziale Naukowym Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Pasjonat i badacz historii Gdańska oraz Sopotu (XIX-XX w.).

Spotkanie będzie także transmitowane w mediach społecznościowych: na Facebooku Hevelianum oraz na kanale YouTube Hevelianum