Jeden bilet na autobusy, tramwaje i kolej
FAQ
Aby złożyć wniosek online o duplikat Karty Mieszkańca ze zdjęciem, postępuj następująco:
1. Zaloguj się na swoje konto.
2. Kliknij w niebieski baner Twoja Karta może więcej!, a następnie kliknij w suwak przy napisie Duplikat karty ze zdjęciem (suwak powinien zmienić kolor na zielony).
3. Wybierz wariant, czyli powód, dla którego wymieniasz Kartę ze zdjęciem. Jeśli zgubiłeś swoją kartę lub uległa ona uszkodzeniu, np. złamaniu, wybierz Poprzednia karta zgubiona lub zniszczona. Jeśli zaś Twoja karta jest nieczytelna, np. zdjęcie, kod kreskowy czy inne elementy uległy wytarciu, wybierz Poprzednia karta nieczytelna ale fizycznie nieuszkodzona.
4. Kliknij Wyślij wniosek, a następnie przejdź do Koszyka i dokonaj płatności 20 zł (jeśli wybrałeś wariant dotyczący zagubienia karty). Otrzymasz wiadomość e-mail, w której znajdziesz kod QR oraz zostaniesz skierowany po odbiór duplikatu do punktu ZTM w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4.
W przypadku zgubienia karty, koszt nowej wynosi 20 zł. Jeśli Twoja Karta nie uległa fizycznemu zniszczeniu np. złamaniu lub zagubieniu, a jedynie stała się nieczytelna, prosimy byś zabrał ją ze sobą, kiedy udasz się po odbiór nowej. W tym przypadku nie będziesz musiał dokonywać opłaty za duplikat.
Dane kontaktowe do Punktu ZTM, gdzie odbierane są duplikaty:
Galeria Metropolia, partner, ul. Kilińskiego 4
czynne od poniedziałku do piątku w godz. 06:30-20:30
Możesz też udać się do Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148, gdzie pracownicy pomogą w dopełnieniu formalności, a następnie zostaniesz poproszony o udanie się do punktu ZTM w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4 po odbiór duplikatu. Zachęcamy do rezerwacji terminu na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.)
Bilet zakupiony w biletomacie jest widoczny dla kontrolera po 24 h od momentu zakupu biletu - jeśli planuje się korzystanie z biletu przed upływem 24 h, warto zabrać ze sobą potwierdzenie zakupu biletu.
Uwaga! Biletu doładowanego w biletomacie nie będziesz widział po zalogowaniu się na swoim koncie na www.jestemzgdanska.pl czy w historii w aplikacji Karty Mieszkańca. Taki bilet będzie jednak widoczny dla kontrolera podczas kontroli biletowej oraz po przyłożeniu do biletomatu. Na jego podstawie możesz korzystać ze wszystkich przysługujących Ci uprawnień.
1. Zaloguj się do swojego konta klikając w przycisk Zaloguj, znajdujący się w górnym pasku strony www.jestemzgdanska.pl
2. W zakładce Bilety kliknij w przycisk Komunikacja, a następnie w przycisk Kup nowy bilet.
3. Wybierz odpowiedni wariant biletu. Pamiętaj, że do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji normalnej możesz doładować tylko bilety normalne, natomiast do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji ulgowej tylko bilety ulgowe.
4. Wybierz odpowiednią strefę oraz datę ważności biletu.
5. Kliknij Dodaj do koszyka i dokonaj płatności. Po dokonaniu płatności Twoja Karta Mieszkańca zostanie doładowana wybranym przez Ciebie biletem okresowym ZTM. Po kliknięciu w baner będziesz mógł sprawdzić szczegółowe informacje na temat zakupionego biletu, w tym datę jego ważności.
Kartę Mieszkańca ze zdjęciem możesz również doładować biletem okresowym ZTM w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca, al. Grunwaldzka 148, czynne od pon. do pt. od 8:00 do 18:00. Zachęcamy do rezerwacji wizyty w Centrum Obsługi na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.).
1. Zaloguj się do swojego konta klikając w przycisk Zaloguj, znajdujący się w górnym pasku strony www.jestemzgdanska.pl
2. W zakładce Bilety kliknij przycisk Komunikacja, a następnie przycisk Kup nowy bilet.
3. Wybierz odpowiedni wariant biletu. Pamiętaj, że do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji ulgowej możesz doładować tylko bilety ulgowe, natomiast do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji normalnej tylko bilety normalne.
4. Wybierz odpowiednią strefę oraz datę ważności biletu.
5. Kliknij Dodaj do koszyka i dokonaj płatności. Po dokonaniu płatności Twoja Karta Mieszkańca zostanie doładowana wybranym przez Ciebie biletem okresowym ZTM. Po kliknięciu w baner będziesz mógł sprawdzić szczegółowe informacje na temat zakupionego biletu, w tym datę jego ważności.
Kartę Mieszkańca ze zdjęciem możesz również doładować biletem okresowym ZTM w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca, al. Grunwaldzka 148, czynne od pon. do pt. od 8:00 do 18:00. Zachęcamy do rezerwacji terminu wizyty w Centrum Obsługi. Rezerwacji można dokonać na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.).
Podczas kontroli biletowej należy okazać aktywną Kartę Mieszkańca z dodanym do niej imiennym, ulgowym biletem okresowym oraz dokument uprawniający do ulgi, np. legitymację studencką czy emerycką itp.
Szczegółowe zasady:
- od 1 września 2020 r.
Do przejazdów pociągami SKM/PKM/POLREGIO upoważnia okresowy bilet imienny (zarówno pełnopłatny, jak i ulgowy), czyli miesięczny lub semestralny, obowiązujący w granicach administracyjnych Miasta Gdańska - pod warunkiem, że pasażer podróżujący z tym biletem jest posiadaczem aktywnej Karty Mieszkańca. W przypadku płatnych biletów okresowych ulgowych podczas kontroli należy okazać aktywną Kartę Mieszkańca z dodanym do niej imiennym, ulgowym biletem okresowym oraz dokument uprawniający do ulgi, np. legitymację studencką czy emerycką itp.
Z oferty bezpłatnych przejazdów SKM/PKM/POLREGIO nie mogą skorzystać osoby posiadające bilet miesięczny na okaziciela lub bilet metropolitalny.
Jak kupić taki bilet?
W aplikacji Jestem z Gdańska:
1. Kliknij przycisk Kup bilet
2. Kliknij Bilety komunikacji miejskiej
3. Wybierz datę i godzinę obowiązywania biletu
4. Wybierz typ biletu okresowy, zaraz wariant biletu (normalny lub ulgowy), wybierz strefę ZTM (Gdańsk + gminy) i zaznacz Bilet 24h, a następnie zapłać.
Przez portal www.jestemzgdanska.pl
1. Zaloguj się do swojego konta
2. Wejdź w zakładkę Bilety
3. Kliknij Kup nowy bilet, wybierz strefę ZTM (Gdańsk + gminy), zaznacz Bilet 24h, wybierz datę i godzinę obowiązywania biletu, dodaj do koszyka i dokonaj płatności.
Pamiętaj, że Karta Mieszkańca musi być aktywna, a więc przed zakupem należy upewnić się, czy dodałeś pakiet mieszkańca na dany rok kalendarzowy. Jeśli nie, wniosek o pakiet złożysz po zalogowaniu na swoje konto w aplikacji Jestem z Gdańska lub na stronie www.jestemzgdanska.pl
Jeśli posiadasz już Kartę Mieszkańca, ale chcesz dokonać jej wymiany na Kartę ze zdjęciem, postępuj następująco:
1. Kliknij w przycisk Zaloguj, znajdujący się w górnym pasku strony www.jestemzgdanska.pl
2. W zakładce Karty i Pakiety kliknij w baner dotyczący komunikacji miejskiej.
3. Wybierz odpowiedni wariant Karty Mieszkańca ze zdjęciem - ulgowy lub normalny. Jeśli wybrałeś wariant ulgowy, wybierz odpowiedni uprawnienie do ulgi, a po kliknięciu w prostokąt poniżej załącz skan lub dobrej jakości zdjęcia dokumentu uprawniającego do ulgi. UWAGA! Wybierając kartę normalną nie będziesz mógł doładować do niej biletu ulgowego! Sprawdź, czy przysługuje Ci uprawnienie do zniżki.
4. Dodaj swoje zdjęcie. Prawidłowe zdjęcie powinno:
- być aktualne,
- zgodne z wymaganiami obowiązującymi fotografie do dowodu osobistego (zapoznaj się z nimi tutaj)
- na zdjęciu nie powinieneś mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie.
UWAGA! Zdjęcie zostanie nadrukowane na Twoją Kartę. Jeżeli dodane zdjęcie nie umożliwia weryfikacji ryzykujesz mandat lub konieczność wyrobienia duplikatu karty (koszt 20 pln).
5. Kliknij w przycisk Wyślij wniosek. Twój wniosek zostanie zweryfikowany w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych. Poinformujemy Cię o przebiegu weryfikacji oraz terminie odbioru Karty Mieszkańca ze zdjęciem. Na koniec wejdź w zakładkę Koszyk i dokonaj płatności 2 zł za Kartę Mieszkańca ze zdjęciem.
UWAGA! Prosimy najpierw o dodanie pakietu mieszkańca na dany rok kalendarzowy, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, a następnie złożenie wniosku o Kartę Mieszkańca ze zdjęciem!
Możesz również złożyć wniosek papierowy o Kartę Mieszkańca ze zdjęciem. Wnioski papierowe są przyjmowane w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. W przypadku chęci złożenia wniosku papierowego prosimy o zabranie ze sobą zdjęcia legitymacyjnego (wymogi, jak przypadku zdjęć do dowodów osobistych).
Zachęcamy do rezerwacji wizyt w Centrum Obsługi na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.)
Zachęcamy do rezerwacji wizyt w Centrum Obsługi. Rezerwacji wizyty można dokonać na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.)
Z oferty bezpłatnych przejazdów SKM/PKM/POLREGIO nie mogą skorzystać osoby posiadające bilet miesięczny na okaziciela lub bilet metropolitalny.