Image

Gdzie załatwić prawo jazdy? Zmiany w obsłudze klientów


Od środy, 15 stycznia, wprowadzone zostały zmiany w obsłudze klientów ubiegających się o prawo jazdy. Dotyczą przede wszystkim miejsc, w których można załatwić sprawy związane z wydaniem Profilu Kandydata na Kierowcę (nr PKK), potwierdzeniem opłat oraz odbiorem dokumentów.

Nowa lokalizacja obsługi kandydatów na kierowców

Od 15 stycznia 2025 roku osoby ubiegające się o wydanie Profilu Kandydata na Kierowcę będą obsługiwane wyłącznie w Zespole Obsługi Mieszkańców nr 5 przy ul. Żaglowej 11 w przypadku:
 
  • pierwszego prawa jazdy
  • uzyskania kolejnej kategorii prawa jazdy
  • pozwolenia tramwajowego po raz pierwszy

Potwierdzenie opłat

Potwierdzenie opłaty za wydanie prawa jazdy lub pozwolenia tramwajowego po egzaminie należy:
 
  • przesłać na adres e-mail: wk@gdansk.gda.pl
  • dostarczyć do Referatu Praw Jazdy przy ul. Żaglowej 11
  • złożyć w biurach podawczych Urzędu

Odbiór dokumentów

Prawo jazdy lub pozwolenie tramwajowe, za którego wydanie opłata wpłynie do urzędu od 15 stycznia 2025 roku, będzie można odebrać wyłącznie w Zespole Obsługi Mieszkańców nr 5 przy ul. Żaglowej 11.

Pozostałe sprawy z zakresu praw jazdy

Sprawy nieobjęte powyższymi zmianami można będzie załatwić w dwóch lokalizacjach:
 
  • Zespole Obsługi Mieszkańców nr 4 przy ul. Wilanowskiej 2
  • Zespole Obsługi Mieszkańców nr 5 przy ul. Żaglowej 11

Natomiast sprawy dotyczące zatrzymanych praw jazdy oraz cofniętych uprawnień będą obsługiwane wyłącznie w Zespole Obsługi Mieszkańców nr 4 przy ul. Wilanowskiej 2.