Image

Gdańsk Pomaga Powodzianom


Trwa zbiórka finansowa i rzeczowa - w zakresie środków czyszczących i sprzętu do osuszania - dla osób, które doświadczyły powodzi na południu Polski. Na miejscu powodzi są już ze wsparciem pracownicy Gdańskich Wodociągów. MOPR uruchomił również infolinię z pomocą psychologicznym dla mieszkańców południowej Polski.

Po rozpoznaniu pierwszych potrzeb Fundacja Gdańska zdecydowała się przede wszystkim uruchomić zbiórkę finansową (https://zrzutka.pl/z/gdanskpomagapowodzianom). Zebrane fundusze będą dedykowane konkretnym gminom, które najbardziej ucierpią w wyniku powodzi. W pierwszej kolejności zakupione zostaną osuszacze przemysłowe, które pozwolą zabezpieczyć budynki i przygotować je do pilnego remontu.

AKCJA ZWIĄZANA Z PRZYJMOWANIEM ARTYKUŁÓW OD OSÓB FIZYCZNYCH ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA. DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE!

W środę, 18.09.2024 r. od godz. 9:00 na stadionie Polsat Plus Arena Gdańsk ruszyła zbiórka WYŁĄCZNIE ARTYKUŁÓW CHEMICZNYCH, służących do sprzątania i minimalizowania skutków żywiołu. Fundacja Gdańska i miasto Gdańsk są w bieżącym kontakcie z poszkodowanymi samorządami. Na wyraźną prośbę gmin nasza zbiórka nie będzie obejmowała artykułów spożywczych oraz ubrań i tekstyliów. Gminy mają w tym momencie problem z magazynowaniem i dystrybucją pomocy materialnej.

Punkt zbiórki znajduje się w tunelu numer 3, przy parkingu P1, wjazd od ulicy Pokoleń Lechii Gdańsk, bramą wjazdową numer 1. Rzeczy przyjmowane są od poniedziałku do soboty w godzinach 9.00-18.00, z wyjątkiem dni 27, 28 i 29 września.

Aktualnie najbardziej potrzebne są:
  • silne środki czystości do sprzątania
  • środki odkażające
  • preparaty do dezynfekcji powierzchni
  • preparaty do dezynfekcji urządzeń sanitarnych
  • preparaty do dezynfekcji rąk
  • płyny do mycia rąk
  • żele antybakteryjne
  • roztwory wybielacza (chloru) i inne środki odkażające
  • rękawice nylonowe i gumowe (L i XL)
  • rękawice robocze (L i XL)

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku uruchomił infolinię z pomocą psychologiczną. Infolinia czynna jest 24/7 i dedykowana jest do osób w kryzysie z terenów dotkniętych powodzią. Informacja o infolinii została rozesłana do lokalnych mediów na Dolnym Śląsku oraz była rozpowszechniana w mediach społecznościowych lokalnych samorządowców.