Pobierz aplikację
apple app store google play store huwaweii app gallery

Vadim Brodski w koncercie Muzyka Żydów Polskich

VADIM BRODSKI w koncercie
„Muzyka Żydów Polskich”
-niezwykła podróż przez bogactwo muzycznych tradycji żydowskich
Koncert stanowi hołd dla historii i dziedzictwa Żydów Polskich, przywołując ich bogatą tradycję muzyczną i kulturową.
Koncert pełen magii dźwięków, emocji i historii, poświęcony twórczości wybitnych kompozytorów polskich pochodzenia żydowskiego, takich jak: Grzegorz Fitelberg, Mieczysław Wajnberg, Szymon Laks oraz Leopold Kozłowski, w wykonaniu światowej sławy artystów i muzycznych indywidualności, których talenty muzyczne zachwycają publiczność na całym świecie.
To niepowtarzalna okazja, by podziwiać wirtuozerię instrumentalistów i wysłuchać pięknych głosów wokalistów, którzy ożywią muzyką kulturowe dziedzictwo Żydów polskich. Sentymentalne ballady, klezmerskie melodie, pełne energii tańce - wszystko to będzie można usłyszeć podczas tego wyjątkowego wydarzenia.
Wystąpią:

VADIM BRODSKI - skrzypce
MARTA BIZOŃ - wokal
MARTA MOŁODYŃSKA - WHEELER - fortepian
BEATAURBANEK - wiolonczela
PIOTR LATO - klarnet

Vadim BRODSKI – wybitny skrzypek. W swojej karierze otrzymał pierwsze nagrody na wszystkich międzynarodowych konkursach skrzypcowych, w których uczestniczył: Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego (Polska 1977), Konkurs im. Paganiniego (Włochy 1984), Konkurs im. Tibora Vargi (Szwajcaria 1984). Koncertował z wieloma znakomitymi orkiestrami: Filharmonia Moskiewska, Filharmonia Petersburska, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Meksyku, London Philharmonic Orchestra, Jerozolimska Orkiestra Symfoniczna, New Jersey Symphony, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie.

Marta BIZOŃ - polska aktorka teatralna i filmowa, znana z ról w filmach„ Lista Schindlera", „ Quo vadis", „ Majka". Wyróżnienie za role Fioły Iwanowny w OŻENKU M. Gigola na XII Festiwalu Szkół Teatralnych, 1994. Nagroda w Konkursie XVI Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, 1995. Wyróżnienie w VI Konkursie Teatrów Ogródkowych w Warszawie, 1997. Wyróżnienie za rolę w spektaklu "Wszystko o kobietach" na Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu, 2006 Kraków - Nagroda Syzyfa "za ciężką, ale i owocną pracę na rzecz środowiska"2007 i 2008. Nagroda aktorska na XVII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej - "Rzeczywistość Przedstawiona" Zabrze 2017.
Marta MOŁODYŃSKA-WHEELER, pianistka, kameralistka, kompozytorka, która z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fortepianu doc. Marka Koziaka oraz Akademię Muzyczną w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie Kompozycji i Aranżacji pod kierunkiem prof. Andrzeja Zubka. Ponadto absolwentka studiów na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Oleś-Blacha. Ukończyła również z wyróżnieniem studia na wydziale Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Teacher Training College w Krakowie. W roku 2017 otrzymała stopień doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych, dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, a praca doktorska dotyczyła wpływu synestezji na interpretację utworów muzycznych. Ponadto, w tym samym roku uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego (w specjalności fortepian).Jest autorem licznych kompozycji na fortepian solo oraz na 4 ręce, utworów rozrywkowych na big band oraz orkiestrę smyczkową. Jako pianistka uczestniczy w wielu festiwalach muzycznych oraz jest akompaniatorem podczas licznych konkursów instrumentalnych i wokalnych na terenie całego kraju i za granicą. Obecnie jest pianistą-akompaniatorem i korepetytorem w Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracuje też z Operą Krakowską, kilkoma zespołami muzyki kameralnej, oraz jest nauczycielem gry na fortepianie w Szkole Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie. Co więcej, współtworzy kilka zespołów rozrywkowych grających zarówno muzykę autorską, jak i covery, w których nie tylko gra, ale również zajmuje się aranżacją. Występowała między innymi z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Krakowie, Orkiestrą Opery Krakowskiej oraz Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Dokonała też wielu nagrań, m.in. z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, utworów na 4 ręce (Na cztery dziecięce ręce, PWM, Kraków 2018) oraz swoich własnych (w tym niniejszego zbioru). Co więcej, jest regularnie zapraszana do wielu nagrań płytowych zarówno przez muzyków klasycznych, jak i rozrywkowych.Opublikowała swoje utwory na 4 ręce – Kalejdoskop (SMPK, 2019) oraz Pandemony (PWM, 2020), jak również artykuły: Podstawy improwizacji w kształceniu artystycznym („Konteksty kultury, konteksty edukacji, SPMK 2017) oraz Synestezja – implikacje praktyczne w pracy muzyka i anglisty („Synestezja a sztuka”, Aureus 2016). Już wkrótce drukiem ukaże się również jej cykl miniatur fortepianowych na cztery ręce z elementami improwizacji zatytułowany Improwizje oraz cykl utworów na 4 ręce Poligrajk.

Beata URBANEK - ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli prof. Zdzisława Łapińskiego, uzyskała dyplom konkursowy: Diplôme Supérieur d’Enseignement – A l’unanimité w Ecole Normale de Musique de Paris Alfred Cortot w klasie prof. Paula Juliena. W 2008 roku otrzymała dyplom studiów podyplomowych - Solistenklasse w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, w klasie wiolonczeli prof. Petera Bucka.
W 2012 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych a w 2018 roku – stopień doktora habilitowanego.Jest adiunktem w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2014 roku współtworzy Messages Quartet, który zajmuje czołowe miejsce pośród najlepszych polskich kwartetów smyczkowych. Zespół ma na swoim koncie nagrania płytowe zrealizowanych dla wytwórni fonograficznych: DUX, Acte Prearable oraz na zamówienie Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie.
Beata Urbanek – Kalinowska jest laureatką konkursów, m.in.: – zdobyła Srebrny Medal - II miejsce i Nagrodę Specjalną „Shostakovich Prize” na II Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Plovdiv w Bułgarii (z Messages Quartet w 2015 roku), III nagrodę na IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. J. Brahmsa w Gdańsku (Trio BLUette 2006), Nagrodę Specjalną „Bräuer Optik Spezial preis für Kammermusik” na XIII Internationales Klassikfestival w Allgäu w Niemczech (2005), I miejsce na Konkursie na najlepszą interpretację utworów Krzysztofa Pendereckiego na wiolonczelę solo, Akademia Muzyczna, Kraków (2003), I miejsce w kategorii Trio na VII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2003). Brała udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in.: Krzysztofa Pendereckiego, Stanisława Firleja, Angeliki Mai, Petera Bucka, Christiana Eulera, Marco Ylönena, Ralfa Gothóni’ego i Arvida Engegarda.
Zapraszana jest do udziału w festiwalach w kraju i za granicą (m.in.: USA, Brazylia).
Z Nigelem Kennnedy, z którym współpracuje od 2010 roku, nagrała płyty dla Sony Classical: The Four Elements oraz The new Four Seasons. W 2018 dla Warner Classics dokonała nagrania płyty CD: Kennedy meets Gershwin. Jako partner duetowy Nigela Kennedy’ego, wykonuje z nim m.in. Zoltana Kodaly – Duo na skrzypce i wiolonczelę, Passaceglię J. Halvorsena, Inwencje Dwugłosowe J. S. Bacha (w opr. na vn i vc) i wiele innych. Występowała w najbardziej prestiżowych salach koncertowych Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii i Szwajcarii. Podczas projektów artystycznych z Nigelem Kennedy - jako gościnny koncertmistrz wiolonczel współpracowała z orkiestrami: Russische Kammerphilharmonie St. Petersburg, Oberösterreichische Jugendsinfonieorchester, Orchestre Philharmonique de Nice, Capella Gedanensis. Jako gościnny koncertmistrz wiolonczel współpracuje także z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, którą pełniąc funkcję leadera sekcji współtworzy od początku istnienia zespołu. dr hab. Beata Urbanek – Kalinowska jest wykładowcą Małopolskiej Akademii Talentów (Klasa Kameralistyki), współpracuje również z UNICAMP w Brazylii gdzie prowadziła mistrzowskie kursy wiolonczelowe i kameralne.Jest stypendystką programu „Młoda Polska”(2017) oraz laureatką wielu programów stypendialnych wspierających utalentowanych młodych artystów.
Piotr LATO - klarnecista. Ukończył Akademię Muzyczną wKrakowie wklasie klarnetu prof.Andrzeja Godka zwynikiem celującym.Uzyskał szereg nagród iwyróżnień wkonkursach muzycznych, m.in.jest laureatem Inagrody wOgólnopolskich Przesłuchaniach Szkół Muzycznych II st. klas instrumentów dętych drewnianych wOlsztynie (1996), III nagrody wXI Akademickim Konkursie Klarnetowym im.K. Kurpińskiego weWłoszakowicach (2000), orazIII nagrody wIV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im.Johannesa Brahmsa wGdańsku (2006). W2002roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” wPradze aw2003zakwalifikował się iuczestniczył wMiędzynarodowym Konkursie Klarnetowym ARD wMonachium.
Za swoje osiągnięcia artystyczne inaukowe dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury (2000-2002), Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (2003), Odznaczenie Zasłużony dla Kultury Polskiej (2016), Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej – nagrodę indywidualną II stopnia zaszczególny wkład wrozwój edukacji artystycznej wPolsce, Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” zawybitne działania narzecz rozwoju ipromocji kultury (2019), Odznaczenie Brązowy Krzyż Zasługi (2019).
Brał udział wwielu festiwalach krajowych izagranicznych: Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Eurosilesia, Międzynarodowy Festiwal Muzyka wStarym Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Pogranicza Muzyki Współczesnej, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Festiwal Youmg Euro Classic, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej – 12Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej – Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka naSzczytach” iinnych. Był uczestnikiem wielu kursów klarnetowych, m.in.kursu interpretacyjno – kompozytorskiego prowadzonego przezK. Stockhausena. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych iradiowych dla wytwórni krajowych izagranicznych: DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music iinnych. Prowadzi działalność pedagogiczną wPaństwowej Szkole Muzycznej II st. im.Władysława Żeleńskiego wKrakowie. Od2006roku był asystentem wklasie klarnetu prof.Andrzeja Godka wAkademii Muzycznej wKrakowie. W2011roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych wzakresie dyscypliny artystycznej instrumentalistyka izostał zatrudniony nastanowisku adiunkta.
Od 2004roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie współpracuje zwieloma orkiestrami izespołami, równocześnie prowadząc działalność koncertową solową ikameralną. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. W2016roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest artystą firm Henri Selmer Paris orazMARCA Reeds