Image

System FALA w Karcie Mieszkańca


Od dnia 15 grudnia 2023 r. można bezpośrednio z konta Karty Mieszkańca bezpłatnie zamówić nową kartę, która będzie umożliwiać korzystanie z transportu publicznego w ramach Systemu FALA. Nowe karty "2 w 1" będą dostarczane pocztą pod adresy wskazane w kontach użytkowników Karty Mieszkańca. System FALA wszedł w etap testowania aplikacji w Gdańsku.

Co to oznacza?

Ważne jest, że obydwa systemy komunikacji miejskiej w Gdańsku przez pewien czas będą działać równolegle. Nie będzie to rewolucja, a bardziej ewolucja. W tym okresie zachowają pełną funkcjonalność dotychczas wydane Karty Mieszkańca - zamówienie nowej karty nie jest obowiązkowe. Aplikacja Jestem z Gdańska będzie oferować wszystkie dotychczasowe możliwości, w tym zakup biletów okresowych i semestralnych - w ramach aktualnej oferty, a w niedalekiej przyszłości również poprzez System FALA .

WAŻNE!
Operator Systemu FALA, Innobaltica sp. z o.o. prowadzi aktualnie testy systemu. Z tego powodu na chwilę obecną nie ma możliwości zakupu biletów FALA poprzez kanały Gdańskiej Karty Mieszkańca. Wszystkie dostępne w Karcie Mieszkańca bilety z oferty ZTM w Gdańsku można kupować na dotychczasowych zasadach - należy pamiętać, żeby podczas podróży mieć przy sobie "klasyczną" Kartę Mieszkańca ze zdjęciem lub aplikację Jestem z Gdańska.

Przypominamy, że do skorzystania z możliwości bezpłatnych przejazdów pociągami SKM/PKM/POLREGIO w granicach Gdańska potrzebny jest zakupiony bilet okresowy ZTM na aktywnej Karcie Mieszkańca ze zdjęciem lub w aplikacji Jestem z Gdańska. Karty z funkcją systemu FALA (bez zdjęcia) na tą chwile nie oferują takiej możliwości.

Co trzeba zrobić?

W zasadzie niczego nie "trzeba" robić. Zamówienie nowej karty jest zupełnie dobrowolne i opcjonalne. Tym niemniej, jeśli planuje się korzystanie z Systemu FALA, warto zamówić nowy nośnik - tym bardziej, że jest on dla użytkownika bezpłatny i dostarczany pocztą bezpośrednio do domu czy mieszkania. Warto mieć na uwadze fakt, że będzie to adres wskazany w koncie Karty Mieszkańca, dlatego dobrze jest upewnić się czy adres ten jest aktualny.

Jak dołączyć do Systemu FALA?

Jeśli chcesz korzystać z nowej karty ale masz już konto w Systemie FALA skontaktuj się bezpośrednio z infolinią FALA (+48 585 733 585 poniedziałek-piątek godz. 8-20 i sobota godz. 8-16, info@systemfala.pl).

Jeśli nie zakładałeś jeszcze konta w Systemie FALA, to:

  • Przede wszystkim należy mieć ważny pakiet mieszkańca na dany rok kalendarzowy.
  • Po zalogowaniu do konta w Karcie Mieszkańca należy dodać pakiet o nazwie "Połącz konto z systemem FALA". To powoduje automatycznie założenie konta w Systemie FALA oraz zamówienie plastikowej karty, jej personalizację oraz wysyłkę pocztą na adres użytkownika podany w systemie Karty Mieszkańca. Otrzymanie karty FALA będzie też oznaczać dostęp do oferty Systemu FALA z poziomu aplikacji Jestem z Gdańska. Dodając pakiet można wybrać też wariant samej aplikacji, bez zamawiania plastikowej karty.
  • Aby następnie aktywować otrzymaną pocztą kartę FALA, użytkownik musi zalogować się do konta Karty Mieszkańca, przejść do sekcji "Identyfikatory", kliknąć "Dodaj nowy identyfikator", jako rodzaj wybrać "Karta Mieszkańca z obsługą Fala", wprowadzić i powtórzyć numer otrzymanej karty i kliknąć "Dodaj" - karta zostanie w tym momencie w pełni aktywowana.

Karta "2 w 1"

Nowe Karty Mieszkańca / FALA oferują pełną funkcjonalność "zwykłych" Kart Mieszkańca, umożliwiają korzystanie z bezpłatnych wejść czy zniżek, bezpłatne przejazdy dla uczniów i innych osób uprawnionych czy wypożyczanie książek w bibliotekach.

Więcej informacji na temat testowania Systemu FALA w Gdańsku: www.systemfala.pl.