Image

Gdańskie Centrum Kontaktu w aplikacji Jestem z Gdańska


Gdańskie Centrum Kontaktu od 2018 roku umożliwia mieszkańcom zgłaszanie spraw wymagających interwencji służb miejskich. Każdy może przekazać swoje uwagi lub uzyskać odpowiednie informacje bez konieczności orientowania się, z którą sprawą należy zgłosić się do którego wydziału czy jednostki miejskiej.

Od teraz zgłoszenia można dokonać również poprzez Kartę Mieszkańca, dzięki aplikacji Jestem z Gdańska.

Jakie sprawy możesz zgłosić?

Gdańskie Centrum Kontaktu przyjmuje zgłoszenia z bardzo szerokiego zakresu oraz udziela informacji o sposobie załatwienia sprawy.

Do Gdańskiego Centrum Kontaktu możesz:
 
  • zgłosić sprawy wymagające interwencji służb miejskich,
  • otrzymać informacje o procedurach realizowanych przez Urząd Miejski w Gdańsku oraz Jednostki Organizacyjne Miasta,
  • uzyskać wiedzę o programach świadczeń dla mieszkańców,
  • zarezerwować wizytę w urzędzie,
  • opłacić podatki oraz opłaty administracyjne,
  • zgłosić własne pomysły i sugestie dotyczące lepszego funkcjonowania miasta.

Zgłoszenia są przyjmowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Zgłoszenia przez aplikację Jestem z Gdańska

Nowością jest umożliwienie użytkownikom Karty Mieszkańca korzystania z usług Gdańskiego Centrum Kontaktu bezpośrednio z aplikacji Jestem z Gdańska. Na ekranie startowym aplikacji wyświetli się odpowiedni przycisk, a po kliknięciu w niego użytkownik będzie mógł przenieść się do aplikacji Gdańskiego Centrum Kontaktu i skorzystać z formularza umożliwiającego zgłoszenie sprawy. Aplikację Jestem z Gdańska można pobrać bezpłatnie tutaj. Osoby, które już posiadają aplikację Jestem z Gdańska powinny zaktualizować ją do najnowszej wersji.

Zgłoszenia do Gdańskiego Centrum Kontaktu można również dokonać poprzez portal www.jestemzgdanska.pl po zalogowaniu się na swoje konto i kliknięciu w odpowiedni przycisk kierujący do Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Coraz więcej usług w jednym miejscu

Dzięki systematycznie wprowadzanym integracjom Gdańska Karta Mieszkańca umożliwia korzystanie z bogatej oferty miejskiej w jednym miejscu. To już nie tylko 27 bezpłatnych biletów wstępu w roku do najważniejszych atrakcji, ale także pełna obsługa komunikacji miejskiej w Gdańsku (w tym bezpłatne przejazdy z SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska dla posiadaczy biletów okresowych na Karcie Mieszkańca), możliwość oddania głosu na projekty Budżetu Obywatelskiego bezpośrednio z aplikacji, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością czy połączenie z Kartą Gdańskiej Dużej Rodziny. A to nie wszystko, gdyż w roku 2023 pojawią się kolejne nowości, które poszerzą bogaty katalog usług Karty Mieszkańca.