Image

Spójrz Na Siebie z innej perspektywy

SPÓJRZ NA SIEBIE to pierwsza w Polsce ciałopozytywna kampania dla młodzieży

Co druga 15-latka i co trzeci 15-latek w naszym kraju nienawidzi własnego ciała. Tak wynika z najnowszego raportu Światowej Organizacji Zdrowia z maja 2020 roku. Z tego względu powstała kampania, która poprzez cykl warsztatów, prelekcji oraz konsultacji psychologicznych chce dokonać realnej zmiany w myśleniu nastolatków.

Po co to wszystko?

Aby wspomóc młodzież w walce z brakiem akceptacji, pomysłodawczynie kampanii postanowiły zorganizować młodym ludziom szereg prelekcji w szkołach, zapewnić bezpłatną pomoc psychologiczną, a przede wszystkim przeprowadzić cykl bezpłatnych zajęć kreatywnych, które pokażą nastolatkom jak pokochać siebie. Dzięki angażującej i interaktywnej formule warsztatów oraz konsultacji z psycholożką, młodzież nauczy się jak radzić sobie z hejtem, pozna ćwiczenia podnoszące poczucie własnej wartości, dowie się jak patrzeć na siebie z miłością, szacunkiem, akceptacją.

Kto będzie pomagał, czyli zespół

Projekt powstał jako odpowiedź na raport, ale też codzienne sytuacje, z którymi pomysłodawczynie spotykają się w pracy z młodzieżą. Aleksandra Musielak od lat pracuje jako psycholożka, jest również wicedyrektorką szkoły podstawowej oraz wiceprezeską Stowarzyszenia Educational Challenge. Marysia Pyrek i Natalia Królak tworzą Fundację Fala Nowej Kultury, która zajmuje się organizowaniem wydarzeń kulturalnych dla nastolatków. Razem niejednokrotnie tworzyły już artystyczno–psychologiczne projekty dla młodzieży, również osób doświadczających kryzysów psychicznych, po pobytach w szpitalu psychiatrycznym czy próbach samobójczych.

Jak mogę pomóc?

Pomysłodawczynie kampanii przeszły do drugiego etapu konkursu grantowego Funduszu Inicjowania Rozwoju, gdzie mają szansę uzyskać 25 tys. zł na realizację swojego projektu. Aby dostać się do kolejnego, muszą uzbierać 10% wartości projektu, czyli 2,5 tys. zł. Z tego względu utworzyły zbiórkę, gdzie można dorzucić się do ich inicjatywy.

Wesprzyj projekt TUTAJ

Odwiedź stronę kampanii na Facebooku TUTAJ