- Home
- Popularne pytania
W każdej chwili możesz usunąć zgodę na otrzymywanie newslettera - w tym celu napisz do nas na adres karta@jestemzgdanska.pl
W przypadku utraty Karty Mieszkańca należy zalogować się na swoje konto i zablokować zagubioną Kartę Mieszkańca. Następnie należy udać się do Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148 w celu odebrania duplikatu Karty Mieszkańca. Duplikat kosztuje 20zł.
Uwaga! Aby otrzymać duplikat Karty Mieszkańca ze zdjęciem powinieneś złożyć wniosek o duplikat - zrobisz to po zalogowaniu się do swojego konta. Jeśli nie chcesz składać wniosku online, udaj się do Centrum Obsługi przy Grunwaldzkiej 148. Duplikaty Karty Mieszkańca ze zdjęciem są wydawane w punkcie ZTM przy ulicy Na Stoku 49 (po wcześniejszym złożeniu wniosku online lub wizycie w Centrum Obsługi przy Grunwaldzkiej 148).
Tak, jedna osoba może odebrać karty dla całej rodziny, posiadając wydrukowane potwierdzenia zakupu kart.
Jeśli została wybrana weryfikacja w punkcie, wówczas należy zabrać ze sobą dokumenty potwierdzające uprawnienia poszczególnych członków rodziny do otrzymania Gdańskiej Karty Mieszkańca.
Jeśli została wybrana weryfikacja online i wniosek każdego z członków rodziny został zweryfikowany poztywnie, wówczas wystarczy, że osoba udająca się po odbiór Gdańskich Kart Mieszkańca zabierze ze sobą potwierdzenia zakupu kart dla każdej osoby z rodziny, wydrukowane z kont osób wnioskujących o Gdańską Kartę Mieszkańca.
Nie. Niepersonalizowana Karta Mieszkańca kosztuje 1 zł, natomiast Karta Mieszkańca ze zdjęciem kosztuje 2 zł. Kartę można nabyć za pośrednictwem strony www.jestemzgdanska.pl i opłacić ją przelewem internetowym lub gotówką w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148.
Osoby niepełnoletnie są uprawnione do korzystania z Karty Mieszkańca pod warunkiem, że ich Przedstawiciel Ustawowy (matka, ojciec, opiekun prawny) jest Osobą Uprawnioną, czyli spełnia jeden z następujących warunków:
- jest zameldowany w Gdańsku LUB
- rozlicza się z podatku dochodowego w Gdańskich Urzędach Skarbowych LUB
- opłaca w Gdańsku podatek od nieruchomości LUB
- opłaca media związane z nieruchomościami zlokalizowanymi w Gdańsku.
Osoby niepełnoletnie nie mogą samodzielnie założyć konta użytkownika w Systemie Karty Mieszkańca ani samodzielnie złożyć wniosku papierowego o Kartę w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca.
Aby osoby niepełnoletnie mogły korzystać z Karty Mieszkańca ich Przedstawiciel Ustawowy jest zobowiązany do złożenia wniosku o Kartę Mieszkańca w ich imieniu poprzez:
- Założenie Konta Rodzinnego w Systemie Karty Mieszkańca lub złożenie wniosku papierowego w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca,
- Opłacenie wszystkich wnioskowanych Kart Mieszkańca,
- Zweryfikowanie się w odpowiednim dokumentem potwierdzającym,
- Odebranie Kart Mieszkańca.
Do założenia konta użytkownika i odbioru Karty Mieszkańca dla osoby niepełnoletniej nie jest wymagany indywidualny adres e-mail. Przedstawiciel Ustawowy może podjąć decyzję o udostępnieniu osobie niepełnoletniej możliwości zarządzania swoim kontem użytkownika w Systemie Karty Mieszkańca poprzez dodanie indywidualnego adresu e-mail użytkownika. Dzięki temu użytkownik niepełnoletni może logować się do swojego konta, może zarządzać swoimi zainteresowaniami, widzi historię wykorzystania darmowych wejść i zniżek w ramach swojej Karty.
Przedstawiciel Ustawowy poprzez swoje indywidualne konto użytkownika może zarządzać kontem osoby niepełnoletniej. Może zmieniać dane konta użytkownika, ma wgląd w wykorzystane darmowe wejścia oraz zniżki, może w imieniu osoby niepełnoletniej odstąpić od umowy, usunąć konto z systemu, złożyć reklamację.
Osoba niepełnoletnia nie może samodzielnie odłączyć swojego konta od konta Przedstawiciela Ustawowego.
- Bezpłatne wejścia
Z Kartą Mieszkańca otrzymujesz pakiet 27 bezpłatnych wejść lub usług - po jednym do każdego z Partnerów wymienionych w sekcji top. Każde z wejść można wykorzystać raz do końca roku kalendarzowego. Oferta bezpłatnego wejścia jest indywidualna dla każdego Partnera i opisana szczegółowo w wizytówkach Partnerów na stronie www.jestemzgdanska.pl
- Pakiet rabatów
Na kartę nagrany jest pakiet rabatów.
Rabaty podzielone są według grup wiekowych:Dzieci i Młodzież - od 0 do 18 lat
Dorosły mieszkaniec - w wieku od 18 do 55 lat
Senior - od 55. roku życia
Rodzice - jeżeli do konta osoby dorosłej dopisane są dzieci w wieku od 0 do 18 latRabaty podzielone są na następujące kategorie:
- kultura,
- sport,
- rozwój osobisty
- dom i ogród,
- zdrowie,
- budżet domowy.
Kartę Mieszkańca możesz nabyć za 1 pln, jeżeli jesteś osobą pełnoletnią i spełniasz przynajmniej jeden z poniższych warunków oraz możesz przedstawić na to stosowny dokument potwierdzający:
- potwierdzenie zameldowania na pobyt stały w Gdańsku LUB
- potwierdzenie zameldowanie na pobyt czasowy w Gdańsku LUB
- kartę pobytu stałego LUB
- kartę pobytu czasowego LUB
- pierwszą stronę PIT 37; PIT 38, PIT 36, PIT 28 lub PIT 36L z bieżącego roku podatkowego LUB
- bieżącą decyzję wymiaru podatku od nieruchomości (gruntowy) zlokalizowanej w Gdańsku LUB
- potwierdzenie własności mieszkania (akt notarialny) zlokalizowanego w Gdańsku LUB
- bieżącą umowę najmu mieszkania zlokalizowanego w Gdańsku LUB
- dokument od usługodawcy (faktura lub strona/strony zawartej umowy, na której widnieje adres w Gdańsku i podany jest czas trwania umowy) LUB
- potwierdzenie zamieszkania w Bursie Gdańskiej.
Wniosek online
Jeżeli złożyłeś wniosek online w Systemie Karty Mieszkańca za pośrednictwem strony www.jestemzgdanska.pl powinieneś odebrać Kartę w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148, czynne od pon. do pt. od 08:00 do 18:00.
Wniosek w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148
Możesz złożyć wniosek w formie papierowej i od ręki odebrać Kartę Mieszkańca bez zdjęcia w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148. UWAGA! O terminie odbioru Karty Mieszkańca ze zdjęciem zostaniesz powiadomiony.